تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2907
  • بازدید دیروز : 571
  • بازدید کل : 2287862

شناسایی مناطق طبیعی گردشگر پذیر اطراف شهر ایلام


شناسایی مناطق طبیعی گردشگر پذیر اطراف شهر ایلام

چکیده

صنعت گردشگری آمیزه­ای از فعالیت­های مختلف است که به صورت زنجیره­ای در جهت خدمات­رسانی به گردشگران انجام می­گیرد. کشور ایران با توجه به جایگاه مناسبی که از جاذبه­های گردشگری در دنیا دارد، از لحاظ سهم گردشگری جهانی، موقعیت خوبی در دنیا ندارد، لذا نیاز به نگاه کلی به علل و عوامل موثر در این زمینه را دارد. وجود مناطق طبیعی اطراف و نزدیک شهرها در بسیاری از مناطق کشور می­تواند زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری در این مناطق باشد.

توسعه آن در هر منطقه باعث رشد و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی ان منطقه خواهد شد، به همین دلیل دارای اهمیت فراوان است.

استان ایلام به عنوان نمونه­ای از این مناطق با داشتن جاذبه­هاي گردشگري و تنوع اقليمي کم­نظير در ایران، از توانمندي بسيار بالايي در توسعه گردشگری برخوردار می­باشد که می­تواند پذیرای تعدادزيادي از گردشگران ايراني و خارجي باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از حیث نحوه گردآوری داده­ها توصیفی و روش انجام پژوهش نیز پیماشی و از نظر نوع مقطعی می­باشد و داده­های لازم برای آزمون فرضیه­ها از روش میدانی گردآوری شده­اند. جامعه آماری این پژوهش گردشگران این منطقه، ساکنین منطقه، کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره منابع طبیعی می­باشد که پس از توزیع پرسشنامه­ها، تعداد383 پرسشنامه جمع­آوری و مورد استفاده قرار گرفته است. پس از جمع­آوری آن­ها و ورود داده­ها به نرم افزار SPSS ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) محاسبه گردید که 43/82 درصد می­باشد و نشان مي­دهد که گويه­ها از همسازي و پايداري دروني بسيار بالاي برخوردار می­باشندو با توجه به تنایج پژوهش استان ایلامبااين که از موقعیت خاصی برای طبیعت­گردی برخوردار است ولیهمهتوان­هايگردشگریو استعدادهای طبیعی این منطقه شکوفا نشده و دلیل آن عدم تبلیغات کافی در رسانه­ها و نبود مکان­های رفاهی و تفریحی در این مناطق طبیعی و... می­باشد.

 کليد واژه­ها:جذب گردشگر، مناطق طبیعی، طبیعت گردی، اطراف شهرها، منطقه ایلام

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول:کلیاتتحقیق

مقدمه2

1-1- بیان مسئله پژوهش3

1-2- اهمیت و ضرورت پژوهش4

1-3- اهداف پژوهش5

1-3-1- اهداف کلی5

1-3-2- اهداف جزئی5

1-4- سوالات پژوهش5

1-5- فرضیه­ها6

1-6- روش پژوهش6

1-6-1- ابزار گردآوری داده­ها6

1-6-2- ابزار تجزيه و تحليل... 6

1-7- تعریف مفاهیم یا اصطلاحات پژوهش7

1-7-1- گردشگری7

1-7-2- گردشگر8

1-7-3- جاذبه­ها8

1-7-4- گردشگری طبیعی8

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

1-7-5- گردشگری پایدار سبز8

1-7-6- طبیعت­گردی9

فصل دوم:مبانی نظری تحقیق

مقدمه11

2-1- پيشينه پژوهش11

2-1-1-پژوهش­های خارجی11

2-1-2- پژوهش­های داخلی12

2-2- مفاهیم گردشگری و طبیعت­گردی13

2-2-1- گردشگر13

2-2-2- مفهوم واژه توریسم. 13

2-2-3- تفريح در جنگل... 13

2-2-4- گردشگري طبيعت­گرا14

2-2-5- نوآوري14

2-2-5-1- نوآوري­هاي محصول... 14

2-2-5-2- نوآوري­هاي فرآيند14

2-2-5-3- نوآوري­هاي مديريت.. 14

2-2-5-4- نوآوري­هاي قانوني14

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

2-2-6- سفر اختياري14

2-2-7- گردشگری پایدار. 15

2-2-8- گردشگری ورزشی15

2-2-9- شاخص عملکرد گردشگری15

2-3- طبقه­بندی انواع توریسم. 15

2-3-1- انواع توریسم. 15

2-3-1-1- از نظر زمانی16

2-3-1-2- از نظر مکانی16

2-3-1-3- از نظر تابعیت.. 16

2-3-1-4- از لحاظ انگیزه سفر16

2-3-1-5- از نظر فصل گردشگری16

2-3-1-6- از نظر شکل و سازماندهی سفر16

2-3-1-7- از نظر وسیله نقلیه مورد استفاده. 16

2-3-1-8- از لحاظ نوع و محل اقامت.. 17

2-3-2- تأسیسات اقامتی17

2-3-2-1- هتل... 17

2-3-2-2- متل... 17

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

2-3-2-3- مسافرخانه یا مهمان­پذیر17

2-3-2-4- مهمان­سرا17

2-3-2-5- هتل آپارتمان18

2-3-2-6- مجتمع توریستی18

2-3-2-7- اردوگاه جهانگردی18

2-3-2-8- بنگالو18

2-3-2-9- شاله19

2-3-2-10- پانسیون19

2-3-2-11- پانسیون­های خانگی19

2-3-2-12- ویلاهای خصوصی19

2-3-2-13- اقامتگاه­های آزاد19

2-4-گردشگري در طبيعت (طبيعت گردي)20

2-5- منافع حاصل از گردشگري22

2-6- تأثیر اقلیم و ارتفاعات در جذب گردشگر23

2-7- جایگاه تبلیغات و امکانات در گردشگري24

2-8- معرفی منطقه ایلام و جاذبه­های طبیعی آن25

2-8-1- آبشارها26

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

2-8-1-1- آبشار چم آو26

2-8-1-2- آبشار آبتاف26

2-8-1-3- آبشار سرطاف26

2-8-1-4- آبشار گچان26

2-8-2- پارک­های طبیعی27

2-8-2-1- پارک جنگلی چقاسبز «چقا جنگیه»27

2-8-2-2- درة ییلاقی هفتاو میشخاص «هفت آب»28

2-8-2-3- گردشگاه ییلاقی خوران ایوان28

2-8-2-4- تفریحگاه جنگلی ششدار. 28

2-8-2-5- تفریحگاه جنگلی تنگ دالاو29

2-8-2-6- تفریحگاه تجریان29

2-8-2-7- تفرجگاه گلم زرد و گره چکا29

2-8-2-8- تفرجگاه کلم بدره. 29

2-8-2-9- تفریحگاه جنگلی تنگ ارغوان (تنگ قوچعلی)30

2-8-2-10- سایر گردشگاه­های جنگلی برحسب شهرستان­های استان30

2-8-3- ارتفاعات و کوه­ها30

2-8-3-1- کبیرکوه. 30

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

2-8-3-2- اهوران31

2-8-3-3- بانکول... 31

2-8-3-4- چمن گیر31

2-8-3-5- سامله32

2-8-3-6- سرخ خانی32

2-8-3-7- سرکب32

2-8-3-8- شره زول... 32

2-8-3-9- شلم. 33

2-8-3-10- قلاجه33

2-8-3-11- قلارنگ33

2-8-3-12- مانشت.. 33

2-8-3-13- کوه ملینجه34

2-8-3-14- دینارکوه. 34

2-8-3-15- بهار آب34

2-8-3-16- بانهراز34

2-8-3-17- کلک... 34

2-8-3-18- سایر کوه­های استان ایلام برحسب شهرستان­ها34

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

2-8-4- دریاچه­ها35

2-8-4-1- درياچه سد ايلام. 35

2-8-5- چشمه­ها35

2-8-5-1- چشمه آبگرم دهلران36

2-8-5-2- چشمه آبگرم چمن بولی36

2-8-5-3- چشمه میمه زرین آباد36

2-8-5-4- چشمه کلم. 36

2-8-5-5- چشمه سیکان37

2-8-5-6- دیگر چشمه­های استان37

2-8-6- دشت­ها37

2-8-7- تالاب­ها38

2-8-7-1- تالاب سیاب دریوش38

2-8-7-2- تالاب زمزم. 38

2-8-7-3- تالاب چکر38

فصل سوم:روش­شناسی تحقیق

مقدمه‌40

3-1- روش‌ پژوهش‌40

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

3-2- مدل پژوهش41

3-3- حجم نمونه و روش اندازه گیری42

3-4- جامعه آماری43

3-5- ابزار جمع آوری داده­ها43

3-6- روایی(اعتبار) و پایایی(اعتماد)44

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده­ها45

3-7-1- ضریب همبستگی45

3-7-2- ضریب همبستگی پیرسون46

3-7-3- ضریب تشخیص. 46

3-7-4- مدل یابی معادلات ساختاری46

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

4-1- یافته­های پژوهش50

4-1-1- اطلاعات مربوط به مشخصات پاسخگویان پرسشنامه50

4-2-آزمون فرضیه­ها53

4-2-1-آزمون فرضیه1. 53

4-2-2- آزمون فرضیه 2. 54

4-2-3- آزمون فرضیه 3. 56

 فهرست مطالب

عنوان صفحه

4-3- تحلیل گردشگری با استفاده از مدل SWOT. 58

فصل پنجم:بحث، نتیجه­گیری و پیشنهادها

مقدمه62

5-1- بحث و نتیجه­گیری63

5-2- پیشنهادها و راهکارهای مبتنی بر یافته­ها68

5-3- محدودیت­های پژوهش71

5-3-1- محدودیت­های در اختیار پژوهشگر71

5-3-2- محدودیت­های خارج از اختیار پژوهشگر71

منابع و مآخذ72

منابع فارسی72

منابع اینترنتی74

منابع انگلیسی75

  فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول (3-1): آلفای کرونباخ مربوط به هر یک از مؤلفه­های طبیعت گردی45

جدول (4-1): آلفای محاسبه شده برای فرضیه­ها53

جدول (4-2): نتایج حاصل از آزمون معنی داری ضریب همبستگی پیرسون فرضیه 1 53

جدول (4-3):55

جدول (4-4): آزمون r پیرسون؛ برای بررسی رابطه بین تبلیغات و تعداد گردشگران56

جدول (4-5): آزمون شاخص­هاي جاذبه­هاي منطقه ایلام برای تبدیل به قطب گردشگری57

جدول (4-6): آزمون فرضیه سوم. 58

جدول (4-7): نظام تحلیل ارزیابی شاخص­هاي گردشگري منطقه طبیعی ایلام بر پایه مدلSWOT 60

جدول (4-8): نظام تحلیل راهبردها و استراتژي گردشگري منطقه طبیعی ایلام بر پایه مدلSWOT 61

  فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار (4-1): درصد فراوانی مربوط به جنسیت پاسخگویان50

نمودار (4-2): درصد فراوانی مربوط به وضعیت تاهل پاسخگویان51

نمودار (4-3): درصد فراوانی مربوط به سطح تحصیلات پاسخگویان51

نمودار (4-4): درصد فراوانی مربوط به وضعیت اشتغال پاسخگویان52

نمودار (4-5): درصد فراوانی مربوط به سن پاسخگویان52

 فهرست اشکال

عنوان صفحه

شکل (3-1): مدل مفهومی پژوهش41

  فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه

اکنون صنعت گردشگری می­رود تا رتبه نخست را در انواع تجارب جهانی به خود اختصاص داده و نقش ویژه­ای در اقتصاد، تعامل فرهنگ­ها، گفتگوی تمدن­ها، برقراری تحکیم و الفت بین ملت­ها داشته باشد. فعالیت­های گردشگری و طبیعت­گردی اعم از مناطق طبیعی و مصنوع به غایت با یکدیگر در تعامل هستند و این رابطه متقابل میان گردشگر و مناطق طبیعی می باشد (تولایی، 107:1391) درک رابطه صحیح میان گردشگر و مناطق طبیعی مستلزم داشتن دید همه جانبه و کل گراست رابطه گردشگر و مناطق طبیعی در سه بعد اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و مناطق طبیعی تاثیر گذار می­باشد (کاظمی، 97:1390).

از ویژگی­های برنامه توسعه طبیعت­گردی موفق در هر جامعه میزان مهمان­پذیری منعطف و دارای فرهنگ غنی و جذاب است. این برنامه­ها معمولا یکپارچگی و توسعه در جامعه میزبان را هدف­گیری می­کند و به صورت متوازنی طبیعت­گردی را در برنامه­های توسعه محلی ادغام می­کند. تاسیسات و تسهیلات طبیعت­گردی در مجاورت میراث و جاذبه­ی طبیعی به گونه­ای طراحی می­شوند. که نه تنها نیاز­های طبیعت­گردان را برآورده سازد، بلکه کیفیت و شرایط زندگی میزبان را نیز ارتقاء بخشد. ظرفیت­هایی که طبیعت­گردی در ارتقاء زندگی جوامع میزبان ایجاد می­کند، می­تواند برنامه توسعه منطقه­ای را که از رضایت طبیعت­گردی تاثیر می­پذیرد، تحتتاثیر قرار دهد. بهبود شبکه­های ارتباطی و مخابرات، ارتقای شبکه آموزشی، امنیت غذایی، افزایش امکانات بهداشتی و شبکه­های درمانی از مهم­ترین آثار مستقیم طبیعت­گردی بر کیفیت زندگی جوامع میزبان است، که به تدریج این آثار به صورت افزایش کیفیت و استانداردهای محصولات، بهبود کیفیت جاده­های ارتباطی و دسترسی و ارتقاء کیفیت بخش خدمات ظاهر می­شود و نتیجه آن بالا رفتن استانداردهای زندگی و ارتقاء کیفیت زندگی در جامعه میزبان است.

منطقه کوهستانی و طبیعت زیبای اطراف شهر ایلام در رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. همسازی درختان بلوط، توپوگرافی کوهستانی و دره­ای، زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. این منطقه؛ محدوده کم نظیری است که قابلیت گردشگاهی، آموزشی و پژوهشی منحصر به فردی دارد و می تواند عامل بسیار مهمی در جذب گردشگران باشد. به علت بی­توجهی و عدم برنامه­ریزی در راستای جذب گردشگران از توان این مناطق طبیعی در اطراف شهر ایلام برای جذب گردشگران استفاده نشده است. برای حل این مسئله نیازمند برنامه ریزی اساسی در جهت معرفی این منطقه، فراهم کردن زیر ساخت­های لازم، برنامه­های تبلیغاتی و ... برای جذب گردشگر می باشد. به همین منظور پژوهش جاری در پی آن است که نقش این مناطق را در توسعه گردشگری و جذب گردشگران مورد بررسی قرار دهد.

 1-1-­ بیان مسئله پژوهش

صنعت گردشگری آمیزه­ای از فعالیت­های مختلف است که به صورت زنجیره­ای در جهت خدمات­ رسانی به گردشگران انجام می­گیرد. گردشگری تمامی پدیده­ها و روابط حاصل از تعامل گردشگران، عرضه کنندگان و فروشندگان محصولات گردشگری، عوامل طبیعی، دولت­ها و جوامع میزبان در فرآیند جذب و پذیرایی را در بر می­گیرد (Mcintosh, 2011). در کشورهای صنعتی، توسعه صنعت گردشگری موجب تنوع درآمدها و کاهش ناهماهنگی در اقتصاد می­گردد و در کشورهای در حال توسعه، فرصتی برای صادرات ایجاد می­کند که نرخ رشد آن از اشکال سنتی صادرات بیشتر است (Stephen, 2010). به طوری که عصر حاضر بهره­گیری از فرصت­های تجاری ارزشمند در بخش­های خدماتی به ویژه گردشگری می­باشد. گردش مالی صنعت گردشگری جهان در این سده از گردش مالی صنعت فراتر خواهد رفت و در چند سال آینده دست کم به 2 تریلیون دلار خواهد رسید. در این فرآیند دستیابی کشورهایی نظیر ایران که از جاذبه­های وسیع گردشگری برخوردار هستند به یک درصد ارزش گردش مالی این صنعت، سالانه درآمدی حدود 20 میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد که برای اقتصادهایی نظیر اقتصاد ایران، این رقم قابل توجه است و می­تواند تمامی فعالیت­های اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد (دیدگاه­ها و بررسی­های بازرگانی،25:1391). این در حالی است که کشور ایران با توجه به جایگاه مناسبی که از جاذبه­های گردشگری در دنیا دارد، از لحاظ سهم گردشگری جهانی، موقعیت خوبی در دنیا ندارد، لذا نیاز به نگاه کلی به علل و عوامل موثر در این زمینه را دارد (Kerr, 2009). به نظر می­رسد تنوع بخشیدن به درآمد صادرات غیر نفتی از راهکارهای برون رفت این مساله در کشور ترکیه می باشد. از این رو گردشگری و توسعه فضایی آن در ایران بایستی در چهارچوب طرح­های منطقه­ای و همانندسایر بخش­های اقتصادی، به بخشی سازنده و مهم در ساخت و ساز و آمایش فضایی-طبیعی تلقی گردد. همچنین از صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد غیر نفتی و در راستای «اهداف 1400» از پیامدهای اقتصادی و مثبت آن برای بهبود و ارتقای سطح زندگی مردم در مناطق مختلف آن بهره­گیری شود (Mikaeli, 2011). گسترش صنعت گردشگري به عنوان صنعتي که با حوزه­هاي مختلفي نظير اقتصاد، کشاورزي، فرهنگ، محيط زيست و خدمات در تعامل بوده و به نظر می­رسد که وجود مناطق طبیعی اطراف و نزدیک شهرها در بسیاری از مناطق کشور می­تواند زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری در این مناطق باشد.

توسعه آن در هر منطقه باعث رشد و پيشرفت اقتصادي و اجتماعي آن منطقه خواهد شد به همین دلیل دارای اهمیت فراوان است.

استان ایلام به عنوان نمونه­ای از این مناطق با داشتن جاذبه­هاي گردشگري و تنوع اقليمي کم­نظير در ایران، از توانمندي بسيار بالايي در توسعه گردشگری برخوردارمی­باشد. ایلام از لحاظ مناطق طبیعی اطراف شهر از موقعیت خاصی برخوردار می­باشد که می­تواند پذیرای تعداد زيادي از گردشگران و جهانگردان، مهمانان و شهروندان ايراني و خارجي باشد. با اين همه توان­هاي گردشگري اين سؤال مطرح مي­شود،که چرا در بعد گردشگری رشد بسیار کمی داشته؟ چه موانعی بر سر راه توسعه گردشگری در ایلام وجود دارد؟ اگر موانع برطرف گردد، آیا ایلام توانایی تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را دارد؟ از چه روشي مي­توان اين صنعت نوپا و سودآور را در اين استان توسعه داد؟ براي رسيدن به پاسخ سؤالات فوق، شناخت جاذبه­هاي گردشگري استان، امکانات، کاستي­ها، انتظارات گردشگران و برنامه­ريزي متناسب با شرايط اجتماعي و فرهنگي استان ضرورت دارد. نگاه مثبت و حمايت دولت برای ساختن مراکز رفاهی و تفریحی در اطراف شهر ایلام می­تواند در راستای جذب گردشگران تاثیر فراوانی داشته باشد.

 1-2-­ اهمیت و ضرورت پژوهش

بررسي ضرورت این پژوهش بايد از دو بعد مورد توجه قرار گيرد. نخست، ضرورت توسعه خود فعاليت­هاي گردشگري است و دوم، تاثیرات مناطق طبیعی اطراف شهرها در توسعه گردشگری می­باشد که در این راستا موارد زیر قابل توجه می­باشد:

-­ اصولاً برنامه­ريزي توريسم در كلية سطوح براي دستيابي به توسعه و مديريت موفق آن امري اساسي است و شناسايي نواحي مناسب براي توسعه فعاليت­هاي توريستي، از مهم­ترين موضوع­ها براي برنامه­ريزي توريسم است (فرج زاده اصل، 42:1383).

-­ بخش گردشگري از سال 1950 ميلادي دچار تحولات عظيمي شد (معصومي، 9:1385) كه برخي آن را به نام « انقلاب گردشگري » نام نهادند. این تحول به بروز «گردشگري انبوه» منجر شد و بيش از 20 درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص داده است. اين صنعت، پس از صنايع نفت و خودرو سازي، سومين صنعت درآمدزاي هزاره سوم به شمار مي­آيد و با توجه ويژه به خدمات در اين هزاره پيش بيني مي­شود به سرعت به نخستين رتبه درآمدزايي در جهان تبديل شود (كارگر، 160:1386).

-گردشگري از نظر زيست محيطي، همچون تيغي دو لبه در پيوند با محيط طبيعي و انسانی عمل می­کند (Manely, 2010) چنانچه توسعه خردمندانه و بر مبناي اصول توسعه پايدار طراحي شود، امكان دستيابي به بسياري از منافع زيست محيطي اين صنعت وجود دارد و چنانچه فعاليت­هاي گردشگري بي­برنامه رشد يابد، حاصلي جز لجام گسيختگي گردشگري و تخريب محيطي از آن ناشي نخواهد شد.

 1-3-­ اهداف پژوهش

1-3-1-­ اهداف کلی

1-­ شناسایی مناطق طبیعی گردشگر پذیر اطراف شهر ایلام

2-­ بررسی نقش و جایگاه مناطق طبیعی اطراف شهر ایلام در گردشگری استان

 1-3-2-­ اهداف جزئی

1-­ تاثیر مناطق تفریحی و طبیعی اطراف ایلام در گردشگری ساکنین شهر ایلام

2-­ بررسی عملکرد سازمان­های دولتی در راستای ارتقای مناطق تفریحی اطراف شهرها

3-­ بررسی نقاط قوت و ضعف موجود در این مناطق و راهکارها و پیشنهادات اصلاحی از نظر گردشگران.

 1-4-­ سوالات پژوهش

1-­ با توجه به اینکه در اطراف شهر ایلام مناطق تفریحی طبیعی متنوعی وجود دارد جذب گردشگر و بهره­گیری از آن­ها چگونه است؟

2-­ آیا نواحی طبیعی اطراف ایلام می­توانند زمینه ساز تحول گردشگری کشور باشند؟

3-­ چگونه می­توان چنین مناطقی را برای رونق گردشگری و حتی جذب گردشگر خارجی سازماندهی و مدیریت کرد؟

 1-5-­ فرضیه­ها

1-­ عدم توسعه گردشگری در چنین مناطقی نداشتن زیرساخت­های تفریحی و رفاهی در مناطق طبیعی اطراف شهرها می­باشد.

2-­ عدم اطلاع رسانی در خصوص جاذبه­های طبیعی یکی از عوامل ضعف در جذب گردشگر این مناطق می­باشد.

3-­ سازماندهی مطلوب جاذبه­های طبیعی اطراف شهرها توانایی تبدیل شدن آن­ها را به قطب گردشگری در کشور خواهد داشت.

 1-6-­ روش پژوهش

1-6-1-­ ابزار گردآوری داده­ها

از طریق استفاده از پرسشنامه و همچنین بازدید از جاذبه­های طبیعی منطقه مورد نظر صورت گرفته است.

 1-6-2-­ ابزار تجزيه و تحليل

برای تجزیه و تحلیل داده­ها با به کارگیری نرم افزارهای SPSS و از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. در آمار توصیفی ضمن طراحی یک مقیاس و تعریف پنج وضعیت ممکن برای متغیر گردشگری طبیعی منطقه ایلام و مؤلفه­ها و شاخص­های آن از شاخص­های مرکزی شامل میانگین، میزان همبستگی، واریانس و درجه معناداری استفاده شده است. برای تحلیل داده­ها علاوه بر استفاده از آمار توصیفی از ضریب همبستگی پیرسون، و ضریب تشخیص، تحلیل واریانس و برای برازش مدل از مدل­یابی معادلات ساختاری استفاده شده است.

   1-7-­ تعریف مفاهیم یا اصطلاحات پژوهش

1-7-1- گردشگری

به دلیل چند وجهی بودن و میان رشته­ای بودن گردشگری، از دیدگاه­های مختلفی اعم از اقتصادی، جامعه شناختی، جغرافیایی و مدیریتی می­توان آن را مورد بررسی قرار داد. شاید به همین دلیل است که تا کنون تعاریف متعددی از جهانگردی با توجه به دیدگاه رشته­های مختلف صورت گرفته است.

آرتور بورمن (1931) جهانگردی را چنین تعریف کرده است: «جهانگردی مجموعه مسافرت­هایی را در بر می­گیرد که به منظور استراحت و تفریح و تجارت یا دیگر فعالیت­های شغلی و یا اینکه به منظور شرکت در مراسم خاص انجام گیرد و غیبت شخص جهانگرد از محل سکونت دایم خود در طی این مسافرت موقتی و گذرا می­باشد. بدیهی است کسانی که اقدام به مسافرت­های شغلی منظمی بین محل کار و زندگی خود می­کنند مشمول این تعریف نمی­شوند». از دیدگاه بازاریابی و بازاریابان گردشگری به مجموعه فعالیتی گفته می­شود که در جریان مسافرت یک گردشگر اتفاق می­افتد. این فرایند شامل هر فعالیتی که در جریان مسافرت یک گردشگر اتفاق می­افتد می­شود. این فرایند شامل هر فرایندی از قبیل برنامه­ریزی سفر، مسافرت به مقصد، اقامت، بازگشت و حتی یادآوری خاطرات آن نیز می­شود. همچنین فعالیت­هایی را که گردشگر به عنوان بخشی از سفر انجام می­دهد نظیر خرید کالاهای مختلف و تعامل میان میزبان و میهمان را نیز در بر می­گیرد. به طور کلی می­توان هر ­گونه فعالیت و فعل و انفعالی را که در جریان سفر یک سیاحت­گر اتفاق می­افتد گردشگری تلقی کرد (Lumsdon, 1997).

در سال 1942 اقتصاددان­های سوییسی که بیشتر جهانگردی را محور تحقیقات و مطالعات خود قرار داده بودند، تعریف نسبتاً بهتری به دست دادند که از آن جمله می­توان از تعریف هونزیکرـ کراپف نام برد. به عقیده آنان جهانگردی عبارت است از ظهور مجموعه روابطی که از مسافرت و اقامت یک نفر غیر بومی بدون اقامت و اشتغال دایم در یک محل به وجود می­آید. این تعریف مدت­ها از جانب انجمن بین المللی متخصصین علمی جهانگردی یعنی AIEST مورد قبول قرار گرفت (رضوانی، علی اصغر؛ 28:1374).

در مسابقاتی که اتحادیه بین المللی جهانگردی برای به دست آوردن یک تعریف جامع از جهانگردی گذشته بود، تعریف زیر از میان تعاریف به دست آمده برگزیده شده، بر طبق این تعریف، جهانگردی عبارت است از مجموعه تغییرات مکانی انسان­ها و فعالیتی است که ازآن منتج می­شوند. این تغییرات خود ناشی از به واقعیت پیوستن خواست­هایی است که انسان را به جابه­جایی وادار می­کند و بالقوه در هر شخصی با شدت و ضعف متفاوت وجود دارند (رهنمایی، تقی؛ 25:1369).

سازمان جهانی جهانگردی تعریف ذیل را در مورد جهانگردی ارایه کرده است: «جهانگردی یا گردشگری، مجموعه کارهایی است که فرد در مسافرت و در مکانی خارج از محیط محصول خود انجام می­دهد، این مسافرت بیش از یک سال طول نمی­کشد و هدف ان تفریح، تجارت یا فعالیت­های دیگر است» (W.T.O, 1997).

در تمام تعاریف بالا، اشتراکاتی از قبیل جداشدن فرد از محل زندگی دایمی خود، موقتی بودن سفر و فعالیت­هایی مانند تفریح و سرگرمی و یا بازدید مشاهده می­شود.

 1-7-2-­ گردشگر

گردشگر به کسی اطلاق می­شود که مدت زمان سفر او بیش از 24 ساعت و کم­تر از 12 ماه به طول انجامد، فاصله مکانی مسافرت باید بیش از 70 کیلومتر باشد و سفر او با یکی از انگیزه­های تفریحی، استراحتی، فرهنگی، دیدار از آثار باستانی و تاریخی، بازدید از مناظر طبیعی و یا موارد مشابه صورت گیرد.

 1-7-3-­ جاذبه­ها

مناطق طبیعی، غارها، یخچال­ها، جنگل­ها، دریاچه­ها، سواحل و جزایر،کویرها و بیابان­ها، چشمه­های آب معدنی، مناطق حفاظت شده، مرداب­ها و تالاب­ها، آبشارها و...

 1-7-4-­ گردشگری طبیعی

به معنی سفر و بازدید از مناطق طبیعی است و ارتباط بسیار نزدیگی با اکوتوریسم دارد، اما لزوماً به راهکارهای حفاظتی و با ثبات و پایداری منطقه ارتباط ندارد.

 1-7-5-­ گردشگری پایدار سبز

نوعی از گردشگری که منابع طبیعی به صورت عاقلانه، خردمندانه و آگاهانه استفاده می­شود. این نوع گردشگری را می­توان نوعی از گردشگری نام برد که باعث شکوفایی صنعت توریسم می­شود. رشد و توسعه توریسم سبز و پایدار از این نظر واقعاً این ارزش را دارد که برای حفظ منابع حفاظت شده از طریق توریسم بر روی این مسئله سرمایه­گذاری گردد. برخی معتقدند که رشد و ترویج گردشگری پایدار و به صورت گسترده از نظر حفاظتی خیلی بهتر از تمرکز بر روی خود مناطق حفاظت شده می­باشد.

 1-7-6-­ طبیعت­گردی

راهبرد پایداری در حفظ عرصه و تنوع زیستی آن حفظ و ارتقاء فرهنگ بومی، توسعه مناطق روستایی و دور دست با حداقل میزان سرمایه­گذاری و ایجاد شغل در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ارائه الگوی مناسب در صرفه­جویی و همراه با ارتقای روحیه مباهات و غرور ملی است. طبیعت­گردی را می­توان بخشی از گردشگری پایدار تلقی کرد.

  مقدمه

بررسی صورت گرفته در پایگاه اطلاعاتی کتابخانه ملی و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و نگاهی به پژوهش­های پیشین در این زمینه نشان می­دهد که پژوهش­های انجام شده بسیار محدود می­باشد. در اینجا برخی از این پژوهش­ها را در سطح داخلی و خارجی بیان می­کنیم.صنعت گردشگری دارای واژگان و اصطلاحات مربوط به خود می­باشد که معمولاً به طور واضح برای استفاده کنندگان مشخص نبوده و گاهی به جای‌یکدیگر به کار می­روند. لذا به تعریف برخی واژه­های رایج در این بخش اشاره می­کنیم.در ادامه فصل به بررسی نقش امکانات و تبلیغات و همچنین به بررسی نقش ارتفاعات منطقه در جذب گردشگر می­پردازیم. در پایان با معرفی استان ایلام و جاذبه­های گردشگری آن بحث این فصل را تکمیل می­کنیم.

 2-1-­ پيشينه پژوهش

2-1-1-پژوهش­های خارجی

از آنجايي كه پژوهش حاضر در صدد ارزيابي توان مناطق طبیعی اطراف شهرها به منظور توسعه گردشگري است، در ابتدا به بيان مواردي از پژوهش­های صورت گرفته در اين حيطه كه از آن­ها بهره گرفته­ايم، می­پردازيم. از جمله اين پژوهش­ها: پژوهشي با عنوان «پتانسيل­هاي طبیعت گردیمنطقه است» كه توسط دانشگاه والايلاك انجام شده است. هدف آن مطالعه رشد گردشگری در تایلند بر اساس جاذبه­های طبیعی بود. نتیجه اين پژوهش به عنوان پايه­اي براي راهنمايي مديريت يك منطقه طبیعی خاص، بر مبناي چهار جنبه قابليت­هاي اجرايي:

تجهيزات و خدمات، دادن توضيحات و آگاه سازي كنترل تاثير محيطي و اجتماعي – اقتصادي و مشاركت عمومي براي مديريت پتانسيل­هاي طبیعی منطقه است (Walailak, 2011University). پژوهشي ديگر در تايلند با عنوان «پروژه منظقه­بندی کردن منطقه گردشگری» توسط دانشكده جنگلداري در دانشگاه كاستسارت انجام شده كه در آن اراضي بر اساس پتانسيل آن­ها براي فراهم آوردن موقعيت­هاي گردشگري متفاوت طبقه­بندي شده است. نتيجه اين پروژه تهيه نقشه مكان­هاي گردشگري و يك كتاب راهنمايي منطقه بندي دربارة چگونگي اداره هر منطقه طبق تجارب مورد انتظار بوده است (Faculty of Forestry, 2010). همچنين پژوهشي توسط ليزام.كمپ، بل (2010) در استيونال واقع در كاستاريكا تحت عنوان «گردشگری در مناطق طبیعی روستاهای در حال توسعه» انجام گرفته است. اين پژوهش طبيعت­گردي و منابع بالقوه منتج از آن براي اجتماع داخلي (محلي) را در غياب برنامه­ريزي يا مداخله دولت بررسي مي­كند. نتايج حاصله نشان مي­دهد كه با نداشتن يك برنامه­ريزي رسمي، احتمال بيشتر شدن سود توسعه گردشگري محدود خواهد شد.

بر اين اساس، گسترش آگاهي و اطلاعات و نوعي برنامه­ريزي را در اين منطقه مطرح مي­كند (Campbell, 2010).

 2-1-2-­ پژوهش­های داخلی

در ايران مطالعات متنوعي در زمينه موضوع مورد مطالعه انجام گرفته كه به برخي اشاره مي­شود: نوروزي آوارگاني (1389) در ارزيابي توان محيطي براي توسعه گردشگری در دهستان چغاخور چنين نتيجه گرفته­اند كه منطقه نامبرده داراي توان­ها و منابع متنوع محيطي و پديده­هاي طبيعي و انساني جاذب گردشگري است. اين بررسي نشان مي­دهد تمامي سطح منطقه براي توسعه توريسم (شامل تفرج گسترده و تفرج متمركز) از توان بالايي برخوردار است. مبيني (1391) در طرح بررسي و ارزيابي پديده­هاي طبيعي جاذب گردشگر در استان يزد به شناخت و معرفي پديده­ها و مكان­هاي طبيعي و زيست – محيطي جاذب گردشگري در سطح استان پرداخته و نتايج اين پژوهش حاكي از اهميت و نقش گردشگري در توسعه پايدار استان است. مطالعه عالی، 1387 در ارتباط با بررسی جاذبه‌های گردشگری شهرستان شیروان چرداول در راستای جذب توریست، چنين نتيجه گرفته­اندكه منطقه نامبرده داراي توان­ها و منابع متنوع محيطي و پديده­هاي طبيعي و انساني جاذب گردشگري است. اين بررسي نشان مي­دهد تمامي سطح منطقه براي توسعه توريسم از توان بالايي برخوردار است. مطالعه رحیمی مقدم 1390 نقش امنيت در توسعه صنعت گردشگري در استان ايلام با تاکيد بر مرزها نشان می­دهد که ارايه راهكارهايي براي كاهش مشكلات مرزی و همچنین بسط و گسترش خطوط ارتباطي و استفاده از وسايل مدرن حمل و نقل، توسعه خدمات هواپيمايي و فرودگاهي، و بهبود تاسيسات بهداشتي و شبكه­هاي آب و.... باعث جذب گردشگران خارجی و داخلی در این منطقه می­شود. (مطالع نظری، 1390) بررسي توان‌هاي توسعه گردشگري در استان ايلام نتیجه پژوهش بیان می­کند که استان ایلام علی رغم برخورداری از جاذبه­های طبیعی توریستی، بهره چندانی از امتیاز موجود نبرده و این استان از قابلیت فوق العاده­ای برای جذب گردشگر، برخوردار می­باشد.

 2-2-­ مفاهیم گردشگری وطبیعت­گردی

صنعت گردشگری به نوبه خود دارای واژگان و اصطلاحات مربوط به خود می­باشد که معمولاً به طور واضح برای استفاده کنندگان مشخص نبوده و گاهی به جای‌یکدیگر به کار می روند. در زیر به چند تعریف رایج در این بخش اشاره می گردد.

 2-2-1-­ گردشگر

معادل واژه انگليسي توريست مي­باشد و منظور از آن هر فردي است كه فعاليت گردشگري انجام مي­دهد (کاظمی، 14:1390). در لغتنامه­ها، گردشگر را فردي معرفي مي­كنند كه اقدام به مسافرت به شكل تور مي­نمايد مسافرتي كه معمولاً براي فعاليت­هاي حرفه­اي، تفريحي، تحصيل انجام مي­شود و نقطه آغاز و پايان آن يكي و معمولاً خانه فرد است (ضيائي،3:1389).

 2-2-2-­ مفهوم واژه توریسم

گردشگری معادل فارسی و کاملاً دقیق واژه Tourism در زبان­های انگلیسی، فرانسه و آلمانی است که به صورت مصطلح در زبان فارسی به صورت جهانگردی ترجمه شده است. ریشه این واژه از اصطلاح Tornus یونانی و لاتین گرفته شده که یکی از معانی آن گردش کردن و یا گشتن است و با پسوند Ism یا گری به صورت اسم مصدر Tourism یا گردشگری در آمده است.

 2-2-3-­ تفريح در جنگل[1]

جنگل­ها مكان­هاي عمده­اي براي تفريح گردشگران پويا و فعال مي­باشند مخصوصاً براي چادر زنان و بوته و شاخ و برگ پيماها.

تفريح در جنگل مي­تواند آهسته و كوتاه قدم بر داشت

 


مبلغ واقعی 36,432 تومان    19% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 29,510 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 52

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

این محصول آپدیت شد تاریخ 1397/01/27 بسم الله الرحمن الرحیم سلام در دنیای اینترنت خیلی از آدم ها هستند که دوست دارند کسب درآمد کنند و به خیلی چیزها و ایده ها فکر میکنند . همه ما دوست داریم در کمترین زمان بهترین درآمد را داشته باشیم مثلا یک فرد به طور میانگین اگر 12 ساعت کارکند و ...

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

پکیج کسب درآمداسان از اینترنت اپدیت جدید 15 اردیبهشت 1397 مناسب برای تمامی افرادباهرسن ودانشی این فرصت هرگز تکرار نمیشود عجله کنید تضمین100%بازگشت وجه درصورت عدم کسب این مبلغ هدیه ویژه پس از خرید این محصول: 1.نرم افزار کی به وای فای وصله نرم افزاری برای ...

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

-اد ممبر بینهایت- {افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و گروه تلگرام و...} Addmember نسخه ویژه(VIP) تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی و فیک و آموزش های آن، که در اینترنت و بازار به قیمت های بالا به فروش می رسد را یک جا و مرتب و منظم به همراه راهنما در هر بخش، با قیمتی کم در ...

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

بلند قامت بودن یک امتیاز بزرگ برای شماست! سلام بیتا بیات هستم کارشناس فیزیولوژی ورزشی،لازم دانستم قبل از این که شما با روش گرو تالر داینامیک آشنا شوید چند تا نکته رو صادقانه خدمتتان عرض کنم همانطور که تو اینستاگرام(khosh.andam@)نوشتم خیلی اتفاقی با این متد آشنا ...

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی و بدون نیاز به ارتقا توجه :مشکل امضا با کلید دیباگ دراین نسخه کاملا رفع شده و برنامه ها به بازار ارسال می شوند اگر به این مشکل برخوردید ما 10برابر پولتان را پس میدهیم. این نرم افزار بر روی اندروید قابل نصب میباشد 100% مورد تایید ...

مجموعه ی آموزش تعمیر لامپ کم مصرف (از مبتدی تا

مجموعه ی آموزش تعمیر لامپ کم مصرف (از مبتدی تا

کتاب آموزش تعمیر لامپ کم مصرف همانطور كه مي دانيد لامپ هاي كم مصرف بعد از مدتي ديگر روشن نمي شوند و نياز به تعمير دارند در بيشتر اين موارد مي توان با ساده ترين وسايل لامپ را در منزل تعمير كرد این مجموعه دارای 5 کتاب است که در آن نحوه عملکرد و روش های عیب یابی لامپ کم ...

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی وفیک را یک جادریافت کنیدهرکدام از این نرم افزار ها در اینترنت و کافه بازاربه قیمت خیلی بالایی بفروش میرسند. نکته: پورسانت بازاریابی این محصول 60% است نسخه ی 100%تست شده با توجه به فیلترینگ تلگرام 15 اردیبهشت ...

کتاب افزایش ممبر کانال تلگرام

کتاب افزایش ممبر کانال تلگرام

افزایش اعضای کانال تلگرام ، مهمترین دغدغه صاحبان کانال در این شبکه اجتماعی موبایلی است.در این مطلب موثرترین روش های افزایش اعضای کانال تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد. در ابتدا ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که افزایش اعضای کانال تلگرام ( Telegram ) با روش های غیر معمول ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه ...

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

محتوای این مجموعه کامل آموزش خوشنویسی: 1- آموزش خوشنویسی با خودکار 2-سرمشق های خوشنویسی 3- آموزش خط تحریری 4-آداب خوش نویسی فايده اول خوشنويسی: كه روحي و دروني است ٬رويت خط زيبا موجب بهجت روحي و حظ معنوي مي شود و البته بهره معنوي خوشنويس مضاعف و مبتدا است و آثار و بركاتي ...

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان خیلی از وقت ها دوست داشته اید شخص و یا همسر خود را عشق خود نمایید. عاشق شدن به تمام معنا، طوری که هیچ کسی را به اندازه شما دوست نداشته باشد شما را کامل قبول ...

آموزش برنامه نویسی آردوینو

آموزش برنامه نویسی آردوینو

معرفی آردوینو : آردوینو یکی از معروف ترین platform های متن باز است که روی برد های خود از میکروکنترلر های AVR و ARM شرکت atmel استفاده کرده است . هدف اردوینو استفاده از مدار چاپی واحد بود که توانست باعث شود توزیع دهنگان این platform باهم به اشتراک گذاری کد ها و شماتیک پروژه ی ...

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

برنامه تماس و ارسال پیام رایگان به دیگران با شماره ناشناس به صورت کاملا رایگان بدون نیاز به روت به وسیله این برنامه میتوانید با شماره دلخواه خود به دیگران زنگ بزنید. یعنی زمانی که شما با دیگران تماس می گیرید شماره دلخواهی که شما در برنامه وارد کرده اید برای شخصی که ...

دانلود پکیج درآمدزایی 400هزارتومن ناچیز در 40دقیقه

دانلود پکیج درآمدزایی 400هزارتومن ناچیز در 40دقیقه

برای درآمدزایی فوق العاده، فقط توضیحات زیر را تا انتها بخوانید. ما درآمد شما را تضمین می کنیم. واقعا ده میلیون تومن درآمد ماهیانه هیچ چیز خاصی نیست. اینقد واسه خودتون بزرگ و دست نیافتنیش نکنین دوستان من، اگه به ضمیرناخودآگاه خودتون القا کردین که اون بزرگه و شما ...

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب درآمد میلیونی اینترنتی و تضمینی در منزل جدید ترین و مطمئن ترین روش کسب درآمد در سال 1394 تعهد و ضمانت ما : در عرض فقط یک ساعت اول کسب درآمد نمایید بعد از درآمد آن این مجموعه را خریداری نمایید می دانیم همه ما از مطالب تبلیغاتی و الکی که در مورد کسب و کار اینترنتی است خسته ...

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن فوق العاده و کم یاب سامانه مخابرات با امکانات زیر که گویای محتواست قابلیت استعلام شماره موبایل قابلیت کشف مزاحم تلفنی قابلیت دریافت ریز مکالمات مشترکین تلفن همراه مشترکین حقوقی مشترکین تلفن ثابت پیش شماره ها ...

اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل !!!!!

اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل !!!!!

توجه توجه روش هایی که کاملا قانونی هستند اما جایی آن ها را پیدا نمیکیند این روش ها بسیار ساده و کاربردی هستند و تنها با طی مراحلی ساده شما می توانید در کم تر از دو دقیقه حداقل ۱ گیگ اینترنت رایگان همراه اول و ۱۴ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل دریافت کنید. بعضی وقت ها ...

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

- ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps ردیابی و کنترل از از راه دور ، با وارد کردن شماره موبایل نرم افزار ردیاب شماره موبایل کاملا ایرانی و فارسی بدون نیاز به فعال بودن GPS گوشی شما و طرف مقابل با استفاده از این نرم افزار ردیاب شماره موبایل فرزندان و افراد ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه 5 میلیونی ...

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آیا می دانید؟ یک راز مهم در مورد سایت های کسب درآمد از اینترنت که ممکن است ندانید. می دانید چرا سایت های مختلفی که دیده اید نتوانسته اند به شما کمک کنند کسب درآمد کنید؟حقیقت این است که اکثر این سایت های آموزشی برای کسب درآمد در اینترنت توسط ...

نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی

نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی

شاه نعمت‌الله ولی نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی پر فروشترین کتاب نسخه خطی با بیش از 2000000 فروش تا کنون به دليل استقبال بي نظيز شما كاربران گرامي نسخه خطي فوق فقط تا پايان اسفند ماه با 20% تخفيف به فروش مي رسد و بعد از آن به قیمت ...

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

نوع فایل:PDF زبان:فارسی حجم فایل:18KB در چند دهه اخیر با توجه به افزایش رشد آپارتمان سازی ، تعداد متقاضیان ساخت کابینت نیز افزایش پیدا کرد و با توجه به تغییر ماهیت کابینت ها از فلزی به MDF و تمایل به تغییر مکرر دکوراسیون آشپزخانه از سوی خانواده ها ، کابینت سازی نیز در میان مشاغل ...

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی» (فایل word قابل ویرایش) این پروژه توسط گروه معماری تلار تهیه شده است. از این بابت مشابه آن در وب وجود ندارد. رساله در 157 صفحه تنظمیم شده و دارای 77 منبع است. متن مطابق ...

نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ

نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ

▼ توجه توجه ▼ شما می توانید این نرم افزار را به صورت رایگان از سایت ما دانلود نمایید: app.alosite.net نرم افزار افزایش بازدید سایت نرم افزاری است جهت بالا بردن بازدید سایت یا وبلاگ با ایپی های متفاوت شما میتوانید به جای خرید بازدید از سایت ها از نرم افزار بازدید استفاده کنید ...

کتاب « الفبای جامع ثروت و ثروتمندشدن » برای

کتاب « الفبای جامع ثروت و ثروتمندشدن » برای

قوانین ثروتمند شدن چیست؟ ذهن ثروتمندان چگونه کار می کند؟ وجود ثروت ساز چگونه وجودی است؟ چرا بعضی افراد با اینکه سخت کار می کنند هیچ وقت پولدار نمیشوند؟ ذهن فقرا با ذهن ثروتمندان چه تفاوتی دارد؟ نوع مشاغل ثروتمند شدن شما کدام است؟ چرا اکثر مردم از پیشرفت و بهبود ...

سوال عملی ICDL 2 همراه با جواب - ( سری اول )

سوال عملی ICDL 2 همراه با جواب - ( سری اول )

سوالات عملی ICDL2 همراه با جواب (ویندوز - اینترنت و ایمیل ) تعداد فایل : 7 نوع فایل : Pdf ...

سوال عملی Power Point با جواب

سوال عملی Power Point با جواب

دانلود نمونه سوال قطعی پاورپوینت با جواب تشریحی تعداد فایل : 2 نوع فایل : Pdf ...

چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم ؟

چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم ؟

چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم ؟ خیلی از وقت ها دوست داشته اید شخص و یا همسر خود را عشق خود نمایید. عاشق شدن به تمام معنا، طوری که هیچ کسی را به اندازه شما دوست نداشته باشد شما را کامل قبول داشته باشد و یا می خواهید دل کسی را بدست بیاورید و در این راه همیشه با شکست مواجه شده ...

دانلود فیلم های آموزش رانندگی با ماشین

دانلود فیلم های آموزش رانندگی با ماشین

آموزش رانندگي به زبان فارسي آموزشي كاملا فارسي و صد در صد اورجينال آيا مي خواهيد تمام فوت و فن رانندگي را به طور كامل بدانيد؟ آيا مخواهيد تنها با يكبار امتحان رانندگي قبول شويد؟ آيا چندين بار تست رانندگي داده و قبول نشده ايد؟ بهترين روش آموزش رانندگي در منزل ...

آموزش راه اندازی ماژول GPS با آردوینو

آموزش راه اندازی ماژول GPS با آردوینو

در این فیلم آموزشی تهیه شده قصد داریم به طور کامل و قدم به قدم مراحل راه اندازی ماژول GPS با کامپیوتر و همچنین روش راه اندازی ماژول GPS با استفاده از میکروکنترلر را خدمت کاربران عزیز سایت آموزش دهیم . این مجموعه ی آموزشی برای اولین بار توسط سایت انجمن الکترونیک به زبان ...


مطالب تصادفی

  • کیفیت خدمات خرده فروشی یعنی جنبه های فیزیکی قابلیت اطمینان تعاملات شخصی حل مسئله و خط مشی فروشگاه های شهروند
  • یافتن رابطه ی بین جو سازمانی مدارس ابتدایی شهرستان پیرانشهر با میزان اعتماد موجود در معلمان این شهرستان
  • هدف اصلي اين تحقيق بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران است
  • هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش در سازمان می باشد؟
  • های مایع سازی گاز مایع طبیعی و مباحث مطرح شده در خصوص ورود ایران به بازار تجارت LNG
  • تحقیقات و پروژه های دانشگاهی صنایع
  • انجام کلیه امور مربوط به پایان نامه درمجموعه شیمی و فیزیک و نساجی
  • انجام تمامی سفارشات کیف چرم مردانه و زنانه (کمترین قیمت-بهترین کیفیت)
  • آموزش سایت bitdouble.io و نحوه کسب بیتکویین از طریق انجام بازی
  • ۱۰ اشتباه مهلک در طراحی وبسایت استارتاپ‌ها
  • جدیدترین مکمل های ورزشی سالم روز دنیا
  • مکمل های ورزشی کی سی ان K.C.N
  • Body Attack L-Carnitine Liquid 2000 - 1000ml
  • Arginine Shock - 260 Caps
  • Lipo 100 - 120 Caps

خراسان شمالی.اسفراین

تحقیق دانش اموزی